Cyklotrasa - Herálecko

5. září 2007 v 13:42 |  Cyklotrasy a pěší turistika - popis tras
Z Humpolce vyjedete po silnici 2. třídy po ZELENÉ turistické značce směrem na Větrný jeníkov. Po 1 km přejedete železniční trať a po dalších 500 m přijedete k hájovně u silnice. 100 m za touto hájovnou sjedete ze silnice a odbočíte doleva na lesní cestu. (ZELENÁ A ŽLUTÁ TURISTICKÁ ZNAČKA) Asi po 4 km mírného stoupání po lesní cestě se ZELENÁ turistická značka stáčí vpravo a kopíruje dálnici, ale vy pojedete rovně po lesní cestě mírně s kopce a poté následuje prudší stoupání přes vrch V oboře ( 636 m). Pokračujete lesní cestou směrem k hájence, před kterou minete jednu odbočku vlevo a po padesáti metrech se cesta stáčí prudce vpravo. Po dalších 300 m vyjedete z lesa na louku odkud uvidíte dálnici s motorestem a samotu U Honzlů. Zde se vydáte po cestě doleva směrem na vesnici Kamenice.
Na návsi, kolem hospody vlevo, najedete na silnici 3. třídy směr Herálec. V Herálci můžete shlédnout raně barokní zámek, postavený na počátku 17. století, s 2 mohutnými nárožními věžemi. Po vydrancování ve 30ileté válce byl regotizován a dnes v něm sídlí internátní škola. Za zámkem je rozsáhlý zámecký chráněný park. Kolem zámecké zdi, kterou minete vlevo, pokračujete silnicí 3. třídy lipovou alejí kolem Boňkovského rybíka na Boňkov. Na konci Boňkova opustíte silnici a vydáte se vlevo po asfaltové cestě směrem na tábořiště Kachlička, kde máte možnost občerstvení v kiosku v kempu a osvěžení v rybníku s písčitou pláží. Od rybníka pokračujete asfaltovou cestou vlevo mírně do kopce směrem na Zdislavice, za chatovou oblastí se asfaltka mění v polní cestu. Ve Zdislavicích na návsi se vydáte vpravo a asi po 200 m klesání pokračujete cestou podél lesa do kopce asi 1 km až do chatové oblasti Bransoudov. Za Bransoudovem narazíte na silnici 1. třídy z Humpolce do Havlíčkova Brodu, přejedete ji a 50 m vlevo pokračujete po cestě přes pole směrem k lesu. U lesa zatočíte vlevo a kopírujete jeho kraj kolem třech jezírek až do osady Rozkoš.
Zde se vydáte do kopce vpravo po ŽLUTÉ turistické značce na hrad Orlík nad Humpolcem. Doporučujeme krátké zastavení na této zřícenině, odkud je pěkný výhled na město Humpolec. Hrad Orlík byl postaven náhradou za starší sídlo německých rytířů v Humpolci na Panském kopci, ve 14. a 15. století byl dále rozšiřován a opevňován. Po třicetileté válce byl opuštěn a chátral. Dominantní je 20 metrů vysoké torzo hranolové věže, na nádvoří je památný buk lesní s obvodem kmene 357 cm. Z hradu pokračujete po ŽLUTÉ turistické značce krátkým ostrým dobrodružným sjezdem lesní cestou až na křižovatku lesních cest (cca 500 m), zde se napojíte na MODROU turistickou cestu vlevo a pokračujete příjemným táhlým sjezdem kolem židovského hřbitova, až do Humpolce. *Článek byl převzatý z Humoplák. cz*.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

*** ZNÁTE TO NA HUMPOLECKU ? ***

ŽIJU TADY 40.6% (1437)
MÁM ZDE CHATU, CHALUPU 10.7% (380)
ANO, ZNÁM TO TAM 16.5% (584)
OBČAS TUDY PROJÍŽDÍM 5% (176)
JEDNOU JSEM TAM BYL(A) 7.6% (271)
NIKDY JSEM TAM NEBYL(A) 19.6% (695)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.